پمپ هاي شناوري ، وسيله اي مؤثر براي بلند كردن آب دريا براي كارهايي از جمله خنك كننده ، آتش نشاني ، بالاست موقت و پمپ هاي تخليه اضطراري فراهم مي كند.
پمپ هاي موتور شناوري در سالهاي اخير به يكي از ويژگيهاي مهم صنعت دريايي تبديل شده است ، كه بيشتر به دليل تركيبي از پختگي فني و مقرون به صرفه بودن است.
پمپ با ارائه كاركرد بدون تعمير و نگهداري در مدت زمان طولاني ، پمپ نوعي سانتريفيوژ چند مرحله اي معمولي در يك بخش حلقه يا طرحي كركس است كه اجازه مي دهد تا با تغيير تعداد مراحل گريز از مركز در صورت نياز ، پمپ و خروجي با برنامه مطابقت داشته باشد. پمپ توسط موتور شناوري هدايت مي شود كه به طور مستقيم زير پمپ فلنج مي شود (شكل 1).
پمپ با توجه به طراحي و استفاده در زير آب ، در زير سكو يا كشتي يا در دريا يا در يك لوله ثابت معلق است ، بنابراين از نظر تخصيص فضا كليه نيازهاي نصب يك صفحه سر ساده است. منبع تغذيه و نظارت عملكردي از طريق كابل هاي برقي و تحويل آب از طريق يك ستون تخليه عمودي ساده انجام مي شود.
به طور معمول اين پمپ ها در 20 تا 30 متر از سطح دريا كار مي كنند ، اما حداكثر عمق كارايي لازم 5-15m زير LAT (كمترين اتمسفر جوي) و تا حداكثر 2000 متر مكعب در ساعت جريان دارد. در خاورميانه كه سطح دريا بسيار كم عمق و مسطح است ، عمق زير 8 متر به ندرت روبرو مي شوند ، بنابراين لازم است اطمينان حاصل شود كه سطح آب هميشه بالاتر از پمپ است.
پمپ شناوري فقط به اين معني نيست كه كل موتور در آب كار مي كند: فضاي موتور داخل ، يعني فضاي بين روتور و استاتور ، از جمله سيم پيچ ها ، همچنين با آب قابل شرب پر شده است. اين موتورهاي پر از آب به هيچ وجه به روانكاري احتياج ندارند زيرا ياتاقان ها توسط آب روان مي شوند. علاوه بر اين ، آب يك وسيله خنك كننده مؤثر براي موتور است. مهمترين مزيت موتورهاي پر آب اين است كه آنها مي توانند در برابر هرگونه فشار مقاومت كنند زيرا فشارهاي داخلي و خارجي هميشه در حالت تعادل نگه داشته مي شوند. اين بدان معني است كه پمپ موتور غوطه وري را مي توان در هر عمق و صرف نظر از فشارهاي غالب نصب كرد.
جهت مشاهده ليست قيمت پمپ شناور روي لينك روبرو كليك نماييد.www.bamintahvie.com
طراحي پمپ سانتريفيوژ شناوري كه به موجب آن پمپ و موتور پر از آب ، يك واحد جمع و جور با موتور واقع در زير پمپ چند مرحله اي تشكيل مي دهند ، يك نوع جريان تركيبي است كه از مرحله مكش ، كاسه ها و يك محفظه تخليه تشكيل شده است. محفظه مكش قسمت هاي ثابت پمپ و موتور را به هم متصل مي كند و براي محافظت از پمپ در برابر ورودي مواد جامد با اندازه ، به يك فشار دهنده مكش مجهز شده است. شافت پمپ توسط يك اتصال سفت و سخت به موتور متصل مي شود ، در حالي كه شافت توسط آستين محافظت مي شود و گشتاور موتور را به پروانه هايي كه از طريق كليدهاي شافت انجام مي شود محافظت مي كند.
موتورهاي آب دريا
تمام قسمت هاي پمپ هاي شناوري كه ممكن است با آب دريا در تماس باشند از موادي ساخته شده اند كه در برابر آب دريا مقاوم هستند (شكل 2). موتورهاي آسنكرون سه فاز با مخلوطي از آب آشاميدني يا پلي پروپانولگليكول (ضد يخ) با مهار كننده هاي خوردگي پر مي شوند. سيم پيچ ها ، كه به طور دائم در آب غوطه ور هستند ، يا با PVC (براي كاربردهاي استاندارد) يا PE2 با لايه محافظ PA براي نيازهاي بالاتر عايق بندي مي شوند.
پس از اتمام تمام سيم پيچ استاتور تحت آزمايش Hi-Pot قرار دارد كه ثابت مي كند مقاومت عايق بندي سيم بالا بسيار مناسب براي سيم پيچ هاي مستقيمي در مايع موتور است.
شناوري فقط به اين معني نيست كه كل موتور در آب كار مي كند: فضاي موتور داخل ، يعني فضاي بين روتور و استاتور ، از جمله سيم پيچ ها ، همچنين با آب قابل شرب پر شده است. اين موتورهاي پر از آب به هيچ وجه به روانكاري احتياج ندارند زيرا ياتاقان ها توسط آب روان مي شوند. علاوه بر اين ، آب يك وسيله خنك كننده مؤثر براي موتور است. مهمترين مزيت موتورهاي پر آب اين است كه آنها مي توانند در برابر هرگونه فشار مقاومت كنند زيرا فشارهاي داخلي و خارجي هميشه در حالت تعادل نگه داشته مي شوند. اين بدان معني است كه پمپ موتور غوطه وري را مي توان در هر عمق و صرف نظر از فشارهاي غالب نصب كرد.
طراحي پمپ سانتريفيوژ شناوري كه به موجب آن پمپ و موتور پر از آب ، يك واحد جمع و جور با موتور واقع در زير پمپ چند مرحله اي تشكيل مي دهند ، يك نوع جريان تركيبي است كه از مرحله مكش ، كاسه ها و يك محفظه تخليه تشكيل شده است. محفظه مكش قسمت هاي ثابت پمپ شناور و موتور را به هم متصل مي كند و براي محافظت از پمپ در برابر ورودي مواد جامد با اندازه ، به يك فشار دهنده مكش مجهز شده است. شافت پمپ توسط يك اتصال سفت و سخت به موتور متصل مي شود ، در حالي كه شافت توسط آستين محافظت مي شود و گشتاور موتور را به پروانه هايي كه از طريق كليدهاي شافت انجام مي شود محافظت مي كند.
موتورهاي آب دريا
تمام قسمت هاي پمپ هاي موتور شناوري كه ممكن است با آب دريا در تماس باشند از موادي ساخته شده اند كه در برابر آب دريا مقاوم هستند (شكل 2). موتورهاي آسنكرون سه فاز با مخلوطي از آب آشاميدني يا پلي پروپانولگليكول (ضد يخ) با مهار كننده هاي خوردگي پر مي شوند. سيم پيچ ها ، كه به طور دائم در آب غوطه ور هستند ، يا با PVC (براي كاربردهاي استاندارد) يا PE2 با لايه محافظ PA براي نيازهاي بالاتر عايق بندي مي شوند.
پس از اتمام تمام سيم پيچ استاتور تحت آزمايش Hi-Pot قرار دارد كه ثابت مي كند مقاومت عايق بندي سيم بالا بسيار مناسب براي سيم پيچ هاي مستقيمي در مايع موتور است.
با توجه به ملاحظات الكترو مغناطيسي ، قسمتهاي داخلي موتورها ، يعني روتور و بسته استاتور ، از چدن ساخته شده و از رنگ محافظت مي شوند ، اما با آب در تماس نيستند. هرگونه برخورد آب دريا ممكن است منجر به نارسايي حركتي نشود ، اما مي تواند باعث وقوع خوردگي شود. به همين دليل مي توان حسگر هدايت الكترولي را در موتور جا داد و اين باعث مي شود هرگونه تغيير در هدايت در آب پر از موتور تشخيص داده شود. يا يك مخزن آب سربار با نشانگر سطح مي تواند اضافه شود كه از بين رفتن مايع در موتور است.خريد پمپ شناور
در صورت امكان وجود كوچكترين برخورد محيط پمپاژ شده در پمپ آب شناور ، در صورت وجود مخزن هدر مي توان از اين كار جلوگيري كرد. اين روي عرشه نصب شده و به وسيله لوله شلنگ به موتور زير آب وصل مي شود تا يك سيستم كاملاً محصور در قسمت داخلي موتور پر از آب تشكيل شود. فشار آب در سيستم با فشار بيشتري نسبت به آب دريا اطراف موتور حفظ مي شود و در صورت بروز هرگونه نشتي ، احتمالاً از طريق يك مهر و موم مكانيكي معيوب ، آب از سيستم خارج مي شود. اين نشت توسط يك يا دو كنترل كننده سطح در مخزن هدر سيگنال مي شود. بنابراين ، كل سيستم در برابر نفوذ محيط اطراف محافظت مي شود.
كار نصب باقيمانده شامل احداث ستون تخليه و تأمين كابلهاي برق و كنترل در لوله تخليه مي باشد. به طور متوسط و بسته به اندازه پمپ و عمق نصب آن ، يك تيم دو نفره كار نصب را بين 6 تا 20 ساعت زمان مي برد.
وقتي صحبت از تعمير و نگهداري مي شود ، پمپ هاي موتور غوطه وري توصيف مي شوند كه بدون نگهداري هستند. پاسخ KSB به سؤالات مربوط به فواصل سرويس براي دامنه پمپ UPA آن اين نيست كه يك رژيم نگهداري برنامه ريزي شده داشته باشيد بلكه تجهيزات را تحت نظر داشته باشيد و تمام نتايج را در هنگام وقوع ضبط كنيد. نظارت تصويري دقيق از وضعيت پمپ در هر زمان معين مي دهد و همچنين يك نشانه واضح و به موقع در مورد ضرورت نگهداري پيشگيرانه ليست قيمت پمپ شناور ارائه مي دهد. بررسي هاي معمول معمول در شرايط عملياتي معمولي عبارتند از: ظرفيت پمپ ، سر تحويل ، جريان موتور ، دماي پرشدن موتور ، هدايت الكتروليتي يا سطح آب در مخزن هدر ، لرزش و جابجايي محوري در صورت نصب حسگر.
جهت مشاهده ليست قيمت پمپ شناور روي لينك روبرو كليك نماييد.www.bamintahvie.com
در شرايط عادي كار ، عمر سرويس پمپ KSB UPA مي تواند در هر مكاني بين 16000 تا 25000 ساعت باشد. در اين مدت ، پمپ در همه زمان ها كاملاً عملياتي خواهد ماند. در خليج عربي ، KSB قبل از برداشتن ، پمپ هاي غوطه وري را براي وظايف بالابر آب تا 25000 ساعت كار در دماي آب دريا تا 35 درجه سانتيگراد كار كرده است. فقط قطعات پوشاك مورد نياز براي تعويض و ساير اجزاي ديگر در شرايط عالي قرار داشتند ، بنابراين نشان مي دهد كه حتي در شرايط دشوار پمپ هاي موتور نيز عملكرد بسيار خوبي را ارائه مي دهند.
پمپ هاي شناور ، مزاياي بسياري دارند ، از جمله كمترين فضاي اقتصادي ، عدم وجود شفت درايو و ياطاقان راهنما ، نصب و تنظيم ساده و عدم تعمير و نگهداري. با اين حال ، بيان اينكه هيچ عيب و نقصي در كار نيست ، گمراه كننده خواهد بود. در مورد منبع تغذيه موتور رزرواسيون شده است ، اما به غير از مشكلات احتمالي در كار با كابل برق در دماهاي زير صفر ، هيچ مدركي وجود ندارد كه نشان دهنده مشكلات باشد. در مقايسه با موتورهاي نوع استاندارد ، پمپ شناور به دليل طراحي و روش توليد واحدهاي واحدي گرانتر هستند. همچنين ، مواد مقاوم در برابر آب دريا گران تر هستند. پر كردن موتور با آب آشاميدني ، همراه با عملكرد آب بندي و نظارت بر بسته بندي كلي نيز مي افزايد.
براي عملگر سيستم عامل ، در دسترس بودن پمپ در لمس سوئيچ نمي توان دست كم گرفت. اين فناوري در بسياري از برنامه هاي چالش برانگيز و شرايط عملياتي كه تقاضاي پمپ ها و موتورها بسيار زياد است ، به خوبي اثبات شده است. در نتيجه ، پمپ آب شناور جايگزين شافت زنده عمودي معمولي و انواع ديگر پمپ هاي گريز از مركز در صنعت فراساحلي مي شود.
جهت مشاهده ليست قيمت پمپ شناور روي لينك روبرو كليك نماييد.www.bamintahvie.com